Spinnfiske vid Ölen och Holmsjöbäcken!

Idag blev det en fisketur till Ölen. Idag var det mest för att komma iväg ifrån Letälven och uppleva naturen i sin helhet. Ingen fisk fick vi i Ölen och inte heller i Holmsjöbäcken. Istället grilla vi vid ett riktigt fint ställe som heter Rönningshyttan! Laxfile på grillen det smakade helt utmärkt gott! Lite bilder från Ölen och Rönningshyttan...

Rönningshyttan , Ett riktigt vackert ställe vid Ölens nordspets! Här kan man grilla och njuta av den vackra naturen omkring! Värt att besöka! :)

En fin grillplats finns vid hyddan! Laxfile och korv blev dagens middag! ;) , Laxen smaka gudomligt gott medans korven kunde smakat lite bättre haha :)

Det här skrev jag Den 7 Augusti 2011 i loggboken som finns vid hyddan! Lite mer än ett år sedan jag var här! Då var jag 19 år! Nu är jag 21 snart! Tiden den går fort...

Riktigt fint vid Ölen denna kväll , Dock blev det ingen fisk..

Det blir troligen Gösfiske i Möckeln via båt i helgen om vädret tillåter!

Gösmete i Letälven!

Idag körde vi ett bottenmete pass i Letälven. Jag tog med mig två spön och Peter körde endast med ett. Vi fick några löjor när vi kasta ner kastnätet sen var det dags att agna på! Huggen kom direkt! Tyvärr var dom väldigt svårkrokade. Efter kanske 6-7 hugg så kan jag tillslut kroka dagens första! En pigg liten Gös som bjöd på bra motstånd i det svagt strömmande vattnet. Efter det hade vi sammanlagt cirka 20 hugg utan att det fastna någon. När det blev mörkare så fick jag en till liten Gös som blev dagens sista. 2 Gösar blev det tillslut iallafall , dock i små format..

1060gram , Den största av de två små gösarna jag fick.

580gram , Andra gösen denna kväll , Tyvärr mycket smått i Letälven!

Blir väl mer fiske snart!

Segt fiske just nu!

Just nu är fisket segt vart man än befinner sig.. Igår så var Jag och Peter iväg för att fiska lite i Letälven. Först så blev det spinnfiske med jigg och det gav inte mycket under de två första timmarna så vi åkte hem för att hämta kastnätet. Vi fick några löjor och började köra med frilina.. Inte hugg vid kanterna på älven där det annars står mycket Abborre och Gädda. När det blev mörkare beslöt jag mig för att dra på ett 20grams sänke och bottenmeta. Nästan direkt är det på något och hugger. Tyvärr så stal den löjan. Agna på en ny och ner igen! Hugg direkt och den här gången sitter den på. Fisken var väldigt pigg och drog en hel del i det mörka vattnet. Tillslut ser vi att det är en Gös. Efter Gösen får vi ingenting och huggen uteblir..

740gram , Ingen jätte Gös tyvärr..

Blir väl nått fiskepass i Villingsbergs/Karlsdal snart!

Björksjön översvämmad!

Den 5 Augusti begav sig jag och Peter till Björksjön för att spinnfiska lite. Dock när vi kom fram såg vi att vattennivån var väldigt väldigt hög för att vara i Björksjön. Det var svårt att hitta platser att fiska på då det var så mycket vatten överallt. Vi gick ner för att kolla hur det såg ut vid bäcken. Tyvärr så hade en bäver blockerat hela bäcken så vatten inte kunde rinna igenom. Där med så har vi förklaringen på den extremt höga vatten nivån. Vi rensade bort så gott det gick så det blev lite flöde men mer behöver nog göras. Förövrigt fick vi mycket små Abborre som man brukar få i tjärnar. Kopparspinnare är verkligen en Abborr killer!

Totalt igen täppt.. Inget flöde alls och det var packat med lera , sten och grenar.

Ett hyffsat stort flöde blev det tillslut. Mer behöver dock rensas bort!

Hej så länge!

Kallt väder och riktigt segt fiske..

Det blev en kort fisketur till Letälven med Peter idag. Tyvärr så var det inte en enda fisk på hugget. Varken högg det på levande eller jigg. Iskalla vindar var det idag iallafall och det gjorde nog fisken riktigt seg. Om det blir tid imorgon så blir det ett fiskepass i Björksjön.

Östersjön pass nummer (3)!

Tredje passet nu vi lägger i Östersjön efter Sutare. Idag var soligt väder ute och det blåste en hel del. Den här gången fiska jag på samma ställe där jag fick Sutaren på första passet. Visst högg det direkt , Men det vara bara Mört. Och en efter en kom Mörtarna upp och samma visa var det för Peter. Tyvärr så var det väldigt kall denna dag och fisket blev riktigt trögt till sen kvällen då vi tillslut gav upp. Ingen Sutare denna gången heller. 1 av 3 pass hittils har gett Sutare. Det är bara och nöta vidare!

Mörtar i olika storlekar. Tog med några som bete till ismetet i vinter!

Fin utsikt var det iallafall :)!

Får se vad vi fiskar här näst!

Andra passet i Östersjön efter Sutare!

Jag och brorsan var iväg idag till Östersjön för att fiska Sutare. Idag testade vi ett nytt ställe än förra gången. Brorsan började att kasta lite med sin headon efter Gädda i början. Efter några kast så krokar han på en Gädda! Den kämpade hyffsat och när den kom upp så såg vi att den var blind på ena ögat. Sedan började vi meta.. Herregud vad mycket hugg vi fick utan att det fastna något på kroken. Tillslut kunde brorsan kroka en liten Abborre. Det tog mycket tid ända intill kvällen för att jag skulle börja kunna kroka fisk . Tyvärr var det nästan bara Mört i 2hgs klassen. Ingen Sutare idag tyvärr.. Får se hur fisket blir på Fredag istället.

Ett nytt ställe med lite öppnare yta. Dock fick vi ingen Sutare , Men dom finns att där!

Brorsan med en Gädda på prick 4 kg!

En nyfiken ko tittade fram med sin flock på vägen hem!

Får hoppas på Sutare nästa gång!