Gårdagens abborrpass

Igår blev ett abborrpass med Peter. Fisket var riktigt bra men de riktigt stora var inte alls på hugget idag. Vi lyckades dra upp en varsin abborre runt 350-400 gram men större än så blev det inte. De flesta låg på 100-150 gram och det blev mängder i denna storlek. Carolina-rigging med en blå ...

Morgonpass efter sutare

Det blev ett tidigt morgonpass efter sutare idag. 14+ och ingen vind alls. Vädret kunde man inte klaga på och så fick man även se ett par häftiga stjärnfall. Fisket fram tills gryningen var ruggigt trögt. Inte ett pill trots att jag såg flera sutare böka omkring i vassen väldigt nära land. Men så ...

Lite gäddfiske blev det idag

Det blev ännu ett pass idag efter gädda. Vi började först med att meta upp betesfisk. Tillslut efter en timme hade vi tillräckligt och då åkte vi vidare till platsen där vi skulle fiska gädda. Dock var det väldigt trögt idag. En mindre abborre blev det den första timmen. Sen beslöt jag mig för att ...

Kvällspass efter gädda

Det blev ett gäddpass idag på kvällen. Vi började meta upp lite betesfisk och det blev lite mört så vi kunde ganska fort börja fiska efter gädda. Men det är abborrarna som var framme först. Alla får varsin abborre mellan 4-6 hekto. Sen jäklar smällde det på en riktigt stor gädda för Peter. En ...

Det blev ett tidigt morgon pass

Det blev ett morgon pass mellan 03.00 och 05.30 idag. Det var väldigt varmt under morgonen så jag hade lite förhoppningar på att sutaren skulle vara igång. Börjar med att agna med mask/majs. Körde på flötmete(lyftmetoden). Börjar med att få ett tiotal gärsar. När det blev ljusare började istället ...

Årets första id

Det var egentligen tänkt att jag skulle fiska abborre inatt men eftersom det inte blev nån abborre utan en id istället får den vara på id kategorin. Strax efter 02.00 var jag nere och började meta. Det tog en halvtimme innan första hugget kom. Och jag kände direkt att det var något stort. Första ...

Tillslut blev det en fin abborre!

Det blev ännu ett pass efter abborre idag. Peter och jag drog iväg strax efter lunch. Började med att kroka på en rejäl fisk som kändes som en rejäl abborre. Men tyvärr fastnade den i nått skräp vid botten så tappa både fisken och tacklet. Sen fick vi ett par mindre abborrar. Peter drog hem lite ...