Händelserikt Gäddfiske vid Sälsjön

Jag, Jocke och Emil drog iväg på en kvällstur vid Sälsjön för att fiska Gädda. Det blåste rätt kraftigt och det var halvklart. Bra förutsättningar för ett bra Gäddfiske! Det blev totalt 25 landade Gäddor och många tappade. Dom flesta högg på Jerkbaits. Brorsan lyckades dra två fina Gäddor på 6.4 ...

Lite flugbindning för arttävlingen

Det blev lite flugbindning i eftermiddags, Mest för att bredda flugfisket på jakten efter flera arter på fluga. Idag blev det några flugor av samma mönster för Gädda och Gös. Använde krokstorlek 1/0 och som material använde jag, Svart marabou, Silver flash, svart hönshackel samt vit/silvrig kaktus ...

Trögt fiske i Villingsberg

Jag och Jocke drog iväg idag med för att flugfiska från flytring. Denna gång vid Sörämten vid Villingsberg. Dock var fisket otroligt segt! Ett enda hugg på hela förmiddagen så vi beslöt oss för att åka iväg till Trehörningen istället. Fisket var även där väldigt trögt. Lyckades trots det lura upp ...

Flytringsfiske i Lobergstjärn

Idag åkte jag och Jocke iväg till Lobergstjärn för att flugfiska från flytring. Det var väldigt dimmigt när vi kom till sjön. Efter vi hade blåst upp flytringarna kunde vi dra ut till sjön och börja fiska. Det dröjde länge innan det högg. Det var mycket fisk som tog fjädermygg i ytan. Men dom ville ...

Flugfiske i Villingsberg

Jag, Brorsan och Peter drog iväg tidigt till Villingsberg för att flugfiska. Vi började i Svarttjärn där det redan hade kommit mycket folk. De var väldigt försiktiga här. Var faktiskt väldigt trögt. Vi fick oss iallafall en varsin Regnbåge samt några som jag själv kroka av vid vattnet. Sen bar det ...

Trögt mete vid Letälven

Peter och jag drog ner nu på förmiddagen för att meta lite med levande löja vid Letälvsbron. Vi fick många löjor i första kastet med kastnätet så det var bara att agna på. Får rätt fort en väldigt liten Gädda. Sen lite senare en Abborre som låg på 2.5-3 hekto. Men mer blev det inte vid Letälvsbron ...

Kvällsmete vid Letälven

Jag och Peter gick ner och tog oss ett kvällspass vid Letälven. Metoden blev flötmete med levande löja som vi tog via kastnätet. Det blev en Gädda och en Abborre för mig, samt ett par hugg och en tappad. Snart åker nog årets första Abborre över kilot upp! Hoppas hoppas... Gädda med härliga färger! ...

Roligt flugfiske uppe i Svarttjärn!

Jag och brorsan drog upp tidigt idag till Svarttjärn i Villingsberg för att flugfiska. Vädret var extremt blåsigt och det var inte det enklaste att kasta iväg flugan i den hårda vinden. Trots det hade vi riktigt bra fiske! Vi fick mycket Regnbåge och Amerikansk Bäckröding. Största Bäckrödingen ...
Flugfiske Fjällröding

Flugfiske från flytring i Sörämten!

Jag, Brorsan och Peter drog iväg på eftermiddagen till Sörämten i Villingsberg för att försöka få lite röding, öring och samt Regnbåge. Idag tog jag med mig flytringen! Så jag började paddla runt för att fiska av lite bra platser medans Brorsan och Peter gick längs land och körde spinnfiske. Mitt ...

Eftermiddags mete nere vid Letälven

Drog ner en sväng vid tre tiden för att bottenmeta en stund. Vädret var rikigt bra idag och det blev lite fisk trots den hårda strömmen i älven. Fick årets första Braxen kan jag notera idag. Lite besviken blev man, trodde först det var en riktigt fin Abborre men så blev det inte. Fick avsluta ...