Ännu en dag vid Villingsberg

Vi åkte iväg ännu en gång till Villingsberg för att fiska Öring. Öringen högg på i bra takt från tidig morgon till lunch sen blev sämre ju längre eftermiddagen tog sig. Blev ett par fina Öringar! De två största låg på 1.4 och 1.2 kg!

Sävsjön: Här var fisket riktigt bra igår. Denna gång var det inte lika bra men vi lyckades lura ett par öringar och även en Regnbåge.

Orrtjärn: Bästa sjön idag! Öringarna strök lands mosskanten i sjön. Alla öringar jag lurade högg 1 meter framför fötterna på en vilket är lite typiskt i Orrtjärn, all fisk går längs kanterna och det är sällan man får något när man kastar rakt ut. Så kasta era spinnare/skeddrag you name it längs kanterna!

Stora Svinsjön: Här var det bara jag som lyckades få ett riktigt bra fiske. Hitta en liten udde med mycket sand och grus. 6 kast och det small på en Öring i alla dom kasten! Dock bara Öringar i halvkilos klassen.. Så alla utom 1 fick simma tillbaks.

Brorsan tar en Öring i kilos klassen i Sävsjön!

En liten Öring som jag tog i Orrtjärn. Högg precis när jag skulle dra upp spinnaren och dra iväg ett nytt kast!

Peter tog den största öringen på 1.4 kg i Orrtjärn!

Notis: Det var is på halv Orrtjärn när vi kom dit. Kommer säkerligen bli is om 2 veckor om den lovade kylan kommer. Då blir det äntligen Röding pimpel! :)

Öringen på hugget i Sävsjön

Idag åkte jag , brorsan och Peter till Sävsjön i Villingsberg-området för att fiska lite efter de nyligen isatta Öringarna! Och visst var dom på hugget idag! Ibland kunde vi ha hugg i nästan varje kast. Vi fick kroka många små öringar idag på cirka 2-3 hekto som vi krokade av direkt vid vattnet så de kan växa till sig. Peter tog en Öring på 1.2 kg. Alla fyllde sin kvot och alla hade en varsin Regnbåge med sig och två Öringar var! Rolig dag vid sjön helt enkelt!

Precis landat första öringen på en myran spinnare!

Sen blev det även en Regnbåge! Kvaliten på fenorna var under all kritik på dagens fångade Regnbågar. Men de vägdes upp av Öringens felfria fenor.

Rensning på G. Blir gott att röka sen!

Imörra åker vi dit igen och fiskar på!

Sent kvällsmete i Letälven

Efter dagens hockeymatch så drog jag och Peter ner till Letälvsbron för att försöka fånga lite Lake. Var en hel del hugg men bara smått! Signalkräftorna rensade betesfisken vi hade flera gånger! Men tillslut lyckas jag kroka årets första Lake! Smal och inte så stor men bjöd ändå på lite fight.

Årets första Lake!

Laken måste nog vara den fisk i Sverige med grymmast teckning! Otroligt vackra och coola fiskar!

Lake säsongen börjar smått dra igång. De större kommer förmodligen upp i början av December så då är vi redo!