Mormyska pimpel i frivattnet

Farsan och jag åkte iväg för att pimpla lite Regnbåge nu innan isen försvinner. Direkt när vi kom till sjön började det hugga direkt. Farsan drar snabbt två Regnbågar och jag en båge. Sen är fisket riktigt segt. Otroligt många hugg i mellan skiktet idag och svår krokade var dom. Där det var 10 ...
Allmänt Mormyskaspö, Mormyskor

Lite av mina mormyska prylar!

Gör ett litet inlägg med lite av de mormyska spön jag använder samt vilka mormyskor som funkat bäst för mig hitills denna vinter. Ett riktigt bra mormyskaspö som jag främst använder till Regnbåge, Röding och Öring. "Benen" gör att man enkelt kan ha spöt på isen och det blir lätt att fiska av precis ...

Ett eftermiddags pass på Sörämten

Idag åkte jag, Peter och farsan iväg till Sörämten för att pimpla lite röding på eftermiddagen. Fisket var något trögare än igår. Fick en ytterst liten Fjällröding som första fisk som fick gå tillbaks. Den andra var en Bröding i fin form! Sen på slutet av dagen lyckades jag få två Fjällrödingar ...
Ismete/Pimpelfiske Abborre, Fjällröding, Mormyska, Pimpel, Sörämten, Villingsberg, Öring

Mormyska i Sörämten!

Blev en tur till Sörämten idag för att köra lite Mormyska i Sörämten nu när man fortfarande kan gå på isen. Fisket var riktigt trögt till en början. En Fjällröding och en Öring på förmiddagen, samt en hel del Abborre. Sen gick jag runt en stund och testa lite överallt för att hitta fisken. Hittade ...
Ismete/Pimpelfiske Gädda, Ismete

Ismete i grått väder!

Idag åkte jag och brorsan iväg för att ismeta Gädda. Fisket var dock riktigt trögt.. Bara ett antal hugg på hela dagen. Jag lyckades inte få upp någon Gädda, Missa en i början sen var det dött hela dagen. Brorsan fick 4 Gäddor missade 2, Blir ett nytt försök på Söndag istället med levande agn ...

Trögt pimpelfiske i Sörämten

Drog iväg till Sörämten idag för att pimpla lite röding. Vädret var blåsigt men knappast kallt. Runt 1+ , Fisket var idag riktigt trögt och det enda som funka för mig var Mormyska med 0.14 nylonlina med en 4mm volfram mormyska. Då lyckades jag iallafall ta 2 Fjällrödingar 1 Regnbåge samt 10 små ...