När det oväntade händer

Jag och Peter drog ner till Letälven för att meta lite under kvällen. Började mäska lite med några mäskbollar och sen drog vi ut våra beten. Det blev ett par mörtar till att börja med. Sen fick Peter på en Braxen som han sedan landade. En liten bralle som snabbt fick simma tillbaks. När Peter ...

Nattmete efter lindaren

Inatt åkte jag, Joakim och Emil iväg för att meta sutare. Redan efter några minuter fick Joakim på första fisken! Den bjöd på en bra fight men var lite problematisk då den lindade in sig i ett flertal näckrosor om och om igen. Men tillslut kunde vi landa den! En grov sutare som vägdes in på ...

Två dagars fiske i Värmland!

I fredags på eftermiddagen åkte jag, Peter och Joakim upp till Värmland för att ännu en gång meta ruda! Den här gången stannade vi över helgen. Första passet blev blev väl sådär med utdelning. Började snabbt med att kroka en fin ruda och den landa vi ganska snabbt. 1350gr stannade vågen på. ...

Trög metat nere vid Letälven

Igår drog jag ner till mitt lilla swim i Letälven för att försöka få sutare. Det misslyckades dock denna gång. Den enda fisken med storlek var en braxen på 1600gr. En välmatad braxen som käkat mycket med mäsk! Tappade även en mindre sutare som lossnade när den vände i ytan. Dock inte särskilt ...

Trögt mete efter Ruda

Igår drog jag och Joakim iväg till Sävsjön i Villingsberg för att pröva lite nya flöten som vi beställt. Vi kom till sjön runt fem på eftermiddagen och fiskade till elva på kvällen. Dock var rudan inte alls på hugget idag som det i vanliga fall brukar vara där. Jag fick en typisk Sävsjö ruda på ...

Ett kort kvällspass i Letälven

Jag, Joakim och Peter drog ner till Letälven för att försöka få sutare. Men eftersom det bara blev en braxen samt några små mörtar så får den hamna i braxen kategorin. Men jag tappade något större i början som kan ha varit sutare men vi såg tyvärr inte vad det var. Bara att det blev en stor ...

Nattmete efter Sutare

Inatt vid ett tiden beslöt jag mig för att flötmeta sutare nere vid Letälven. Var framme rätt snabbt vid fiskeplatsen och agnade på direkt. Det dröjde cirka en timme innan första hugget kom. Då lyckas jag kroka en fin fisk som kämpar på riktigt bra! Efter ett par rusningar så kunde jag håva den. ...

Kvällsmete efter Braxen

Drog ner en sväng runt sju tiden igår för att försöka få en lite större Braxen. Hade rullat ett par mäsbollar innan av Hemp Lake. Började mäska på en plats där det endast var 5-6 dm djupt. Sen loda jag så sänket låg precis vid botten så var det bara att vänta. Mörten var den fisk som hittade in ...

En tripp till Värmland

Igår vid fem på eftermiddagen åkte jag, Peter och Joakim upp till Igeltjärn i Deje för att meta ruda! Efter en lång bilfärd var vi äntligen framme vid vattnet. Vi var snabbt i med spöna och då var det bara att vänta in dom. Det blev lite små sarv till att börja med men ingen ruda inom synhåll. ...

En kort fisketur vid Letälven!

Det blev en kort fisketur på ett par timmar nere vid Letälven med Peter. Vi körde mete med levande betesfisk i det varma vädret. Det blev ett par abborrar samt en gädda tillslut innan vi begav oss hemmåt för att käka. Dagens största abborrar låg på 960gr och en mindre på prick 400gr. Samt ett ...