Väldigt trögt ismete

Idag var vi ute igen för att ismeta gädda. Vädret var något stabilare idag och något kallare. Dock var fisket riktigt trögt idag. En landad och tre fäll på hela dagen. Vi pimplade även för att få betesfisk men det blev bara små gärsar och en abborre. Men det var gött att vara ute i bättre väder trots att fisket var dåligt.

Joakim tar dagens ända gädda på 3.72 kg.

And back it goes!

Det var dagens rapport!

Ismete i snöstorm

Idag blev det ismete. Årets första pass 2015! Jag, Jocke och Emil drog iväg tidigt på morgonen och var framme rätt snabbt till sjön. Det hade inte börjat snöa ännu och det blåste lugnt på sjön. Men snö stormen den kommer efter några timmar. Vi agnade på spöna med strömming och död mört. Jag hade riggat ett ismete spö som jag hade inriktat till abborre. Började pimpla med mormyskaspöt och fick några gärsar som jag spara i hinken. Ingen mört eller abborre blev det på pimpel så fick köra på gärsarna istället. Det blev tillslut tre gäddor för min del tagna på gärs. Ingen stor utan gäddorna låg runt 1-1.5 kg. Emil drar en riktigt fin gädda när snöstormen precis hade börjat ta fart. Efter en stunds kamp kom gäddan upp! Stort huvud, lång men inte den bästa konditionen. Men den vägde prick 7.4 kg. Sen blev uteblev huggen och stormen ökade i styrka så vi beslöt oss för att dra hem rätt tidigt.

Emil med sin största gädda tagen från isen! 7.4 kg

En av små gäddorna jag fick på gärs idag.

Det var dagens rapport!

2014 sista fiskepass!

Igår var vi ute på det sista fiskepasset 2014. Och fisket var helt okej. Rödingen var på hugget under förmiddagen medans vi fick några enstaka regnbågar på eftermiddagen. Ingen större röding eller regnbåge landades denna dag. Peter fick den största rödingen runt 8 hekto. Den största regnbågen låg också runt den vikten. Tre mörtar lyckades jag även dra upp i helt okej gäddbete storlek. Annars var ett roligt fiske med mycket och försiktiga hugg.

Peter med dagens största röding!

En fin röding jag tog på mormyska som blev med hem för rökning.

Peter drillar en regnbåge på mormyska med väldigt lätta grejer.

Tillslut kom regnbågen upp.

Kolla även in gårdagens film -->  https://www.youtube.com/watch?v=5Lu6ETaly7k

Det var gårdagens rapport!