Allmänt Abborre, Mete, Regnbåge, Ruda

Toppknutet mete i Orrtjärn!

Blev en lång tur till Orrtjärn idag. Tanken var att endast köra toppknutet mete med mask eftersom både öringen och regnbågen går riktigt nära land i just Orrtjärn. Iallafall gick nästan längst upp i viken och började meta där. Direkt så sjunker flötet och på sitter en fin fisk! Efter en stund kan ...
Allmänt Abborre, Gädda, Gös, Jiggfiske, Mete, Sutare

Två fiskepass att nämna!

Första fiskepasset jag ska berätta lite om var i Sävsjön som ligger belägen nedanför Degerfors. Där jag och Peter tänkte testa på hur Sutarfisket var i sjön efter många rykten om att det ska finnas bra med Sutare där. Vi kom till sjön och såg att det fanns en hel del näckrosor i sjön och det var ...
Id, Mete

Mete i Letälven

Igår blev det en kvällstur till Letälven för att meta lite. Jag åkte till en bra plats först medans Peter var och käka. Under tiden kom det en annan som fiska och berättade mycket intressant om fiske runtomkring. Iallafall så var utbudet på fisk idag inte så jätte stort. Jag körde med majs på ...
Specimen (Braxen) Braxen, Mete, Mört

Sutaren lyser med sin frånvaro!

Idag körde vi ett till pass i Svartån. Dock åkte vi lite senare denna gång för både Sutaren och Braxen är som mest aktiva på kvällen/natten. Det högg betydligt mindre idag än förra gången. Mer mört en Abborre faktiskt. Hur som helst försökte jag rikta in mig på Sutare idag med mina currymajs ;).. ...
Specimen (Braxen) Braxen, Mete

Braxenmete i Svartån i Degerfors!

Igår kväll blev det ett pass efter Braxen i Svartån som ligger belägen mellan Ölen och Stor-Björken. Vi körde varsitt bottenmete och flötmete , Jag var snabb med att få ut grejerna i vattnet och det hugger direkt en Abborre. Jag hinner dra upp både Abborre , Mört och Löja innan Peter får i sina ...