Trögt Rudamete i kallt väder

Blev en tur till Sävsjön idag för att meta ruda. Vädret var inte perfekt.. Ösregn och runt 10+ grader var det nästan hela förmiddagen. Bara några få abborrar lyckades jag ta på flötmetet. Sen efter lunch kom solen fram och då får jag på dagens första Ruda. Det blev en hel del med hugg idag.. Men ...

Bottenmete i regnet

Blev ett fiskepass nere vid Letälven idag för att meta lite. Eftersom det inte har blivit någon sutare sent på kvällen och natten så bestämmde jag mig för att köra under dagen istället. Kanske är sutaren dagaktiv i Letälven?. Det regnade under hela eftermiddagen och det högg på rätt bra. Till en ...

Några fisketurer vid Letälven

Det har blivit några turer vid Letälven på senare dagar. Det har blivit en hel del med fisk men inte någon fisk av nämnbar storlek. För några dagar sen var vi ute i båten och körde efter Abborre. Peter tappade då en hygglig abborre under den turen runt 6-7 hekto. Annars var det mycket smått. Sen ...

The Crucian Carp

Jag och Brorsan drog iväg till Sävsjön idag för att fiska lite. Jag metade efter ruda medans Jocke flugfiska efter regnbåge och öring. Det var lite segt med hugg idag från rudans håll. Huggen kom i korta perioder sen fick man vänta ett bra tag innan nästa huggperiod började. Flugfisket för Jocke ...

Gäddmete i Letälven

Jag och Peter drog iväg på eftermiddagen igår för att köra flötmete efter gädda med stor mört. Vi började med att meta upp ett par stora mörter runt 200-300 gram. Sen började vi köra efter Gädda. Blev tyvärr ingen gädda idag men det blev faktiskt några dyk på både mitt och Peters flöte. Roger ...

Flötmete efter Ruda

Igår drog jag och brorsan iväg till Sävsjön som ligger belägen i Villingsberg för att meta ruda. Visst fiskekort för 165:- för att meta ruda kan låta dyrt. Men Rudan värderar jag mycket högre som sportfisk än ny insläppta regnbågar. Vädret var väldigt blåsigt i västlig riktning. Det blev ...

Art 10 och 11 fångade till Flymaster tävlingen!

Igår och idag har jag kört mycket med torrfluga men även också med extra förtyngda streamers. Igår tog jag en till art till arttävlingen! Det blev en Mört på Streaking Caddis och den blev därmed den tionde arten för mig till tävlingen. Idag gjorde jag ett försök på att få Stäm på torrt. Efter ...

Abborrjakt i Letälven

Jag och Peter drog iväg med båten för att fiska abborre vid älva. Vädret var bra så man hade lite förhoppningar på bra fiske idag. Dock blev det inte så värst mycket. Det blev några abborrar, gös, gädda och braxen. Det är fjärde Braxen jag tar nu i Letälven på jigg! Den här brallen var även nytt ...

Nattmete nere vid Letälven

Efter några dagars arbete så blev det nattmete idag nere vid Letälven. Ett försök för att få Id som dock är svårt att lyckas med i Letälven. Jag började mäska med Idkung och sen började jag kasta ut mina feedrar. Räka som bete på ena spöt och majs på andra. Någon Id blev det tyvärr inte den här ...

Gårdagens fiske vid Letälven

Det blev en kvällsrunda i Letälven igår. Vi körde med båda Flötmete med levande löja och Spinnfiske med jigg,spinnare och popper. Det blev lite Gädda och Abborre. Rögla som kom förbi senare på kvällen lyckades ta en helt okej Gös. Annars såg vi några Abborrar som jagade aktivt i ytan efter Löja ...