Specimen (Id) Bottenmete, Id, Stäm

Bottenmete efter Id!

Jag och brorsan åkte iväg till Karlskoga för att meta Id i Svartälven. Vi har en liten pärla i Svartälven där det går riktigt fin Id. Innan har Joakim fått en på 1.9 kg på det här stället. Och 2st på 7-8 hg. När vi kom fram såg vi 2 Idar som vakade nära vassen. I med spöna och så var det bara att ...
Gäddfiske Gädda, Spinnfiske

Kort pass vid Svartån efter Gädda.

Jag och brorsan drog ner till Svartån som går från Stor-Björken. Var soligt och lugnt. Blev en Gädda på 2kg på Jerkbait för Jocke och en väldigt liten snipa för mig. Jocke med en liten Gädda på Jerkbait. På lördag ska vi försöka fiska lite Id i Svartälven. Får se hur det går. /Marcus
Allmänt Flötmete, Gädda, Sutare

Årets första seriösa Sutarpass!

Igår eftermiddag drog jag iväg till Östersjön för att meta Sutare och eventuellt Ruda. Det var mycket vatten på mossen och vadarna var till stor hjälp då man skulle ta sig ut till sjön. Väl på plats så mäskade jag på det stället jag skulle meta på och sen var det igång. Genast börjar Mörten hugga ...
Abborre, Bottenmete, Braxen, Gädda, Letälven, Mört

Bottenmete i blåsväder

Jag , Andreas och Peter var ute och bottenmetade i Letälven idag. Det började bra med att Peter fick en fin Abborre. Jag fick även en Braxen kort där på. Det var en hel del hugg idag men de flesta fastnade inte. Men det blev trots lite fisk i form av Abborre , Mört , Braxen , Id , Gädda och Gärs. ...
Abborre, Bottenmete

Ett kort morgon pass i Letälven

Jag och Peter drog ner till älven en kort stund för att Bottenmeta innan jag började jobba. Det blev några Abborrar för Peter och en Gädda för mig. Peter tog en fin Abborre på 7.4 hg! Peter med en grann Abborre på 740gram. Blir ett längre pass i morgon! Hoppas på mer fisk då! /Marcus
Abborre, Bottenmete, Gös, Mört

Fiske i skitväder!

Jag , Brorsan och Peter var idag nere vid Letälven för att försöka få Löja från letälvsbron. 7-9 Löjor fick vi på första kastet men sen blev det inga fler. Vi åkte ut med Peters båt och körde med levande löja. Peter fick efter en stund hugg och det visade sig var en liten Gös. Sen anlände ...

Ett kort förmiddags och eftermiddags pass

Blev två fiskepass idag kan man säga. Mellan 7-9 var jag nere vid Letälven och bottenmeta. Endast en liten Abborre och cirka 20 hugg (visa rätt rejäla). Beslöt mig för att åka in till Karlskoga och köpa in mer krok. Blev Kamasan St: 10 och St: 14. När jag var hemma igen så böt jag till St: 10 och ...
Abborre, Bottenmete, Braxen, Id, Letälven

Mycket hugg men svårkrokade!

Det blev ett bottenmete pass i Letälven med Andreas idag. Vi började fiska vid 9 tiden och var snabbt ute med spöna. Andreas får en fin Abborre på 6.4 hg som första fisk. Efter stund tar han också en Braxen på 1.08kg. Inte långt där efter fick även jag en Braxen på 1.92 kg. Huggen fortsatte komma ...